Joanna Opiat - Bojarska - Niebezpieczna gra

Właśnie nadeszła chwila, kiedy mogę powiedzieć "nareszcie", przecież czekałam na tę książkę prawie 9 miesięcy! 

Przedstawiam Wam drugą część serii "Aleksandra Wilk" a zarazem 10 powieść z dorobku Joanny Opiat - Bojarskiej.
(Jeżeli nie czytaliście recenzji pierwszej części "Gra pozorów" to zapraszam Was w tutaj http://kobiecerecenzje365.blogspot.com/2016/02/gra-pozorow-joanna-opiat-bojarska.html :) )

"Kiedy do rozwiązania sprawy dzielą sekundy, nie ma czasu na logiczne myślenie, a górę bierze instynkt"

Opis:
  Mężczyzna w ciężkim stanie trafia do łódzkiego szpitala. Nie pamięta, jak się nazywa ani co się stało. Powtarza tylko imię Aleksandry Wilk.
 

Poznańska psycholog na prośbę znajomego lekarza przyjeżdża pomóc pacjentowi. Jednak nie tylko ona usiłuje dociec, kim jest tajemniczy NN i dlaczego wzywa Aleksandrę…

Legendarna aktorka przed laty została brutalnie zabita we własnym domu. Mordercy nie odnaleziono, śledztwo dawno zamknięto, a akta kurzą się w policyjnym archiwum. Ten, kto ją zabił, dziś wciąż jest na wolności.

Czy uda się powiązać te sprawy, odkryć prawdę, uniknąć niebezpieczeństwa?





Zacznijmy od tego, że akcja powieści została przeniesiona z Poznania (gdzie toczyła się  pierwsza część) do Łodzi. Akurat dla mnie to nie było zaskoczeniem - dzięki FP autorki jestem zawsze na bieżąco. Mogę powiedzieć jedno, to była bardzo dobra decyzja. Książka zyskała nowe miejsce, pełne tajemnic - miasta, ale i przeszłości naszej głównej bohaterki - Aleksandry. Autorka bardzo fajnie opisała Łódź i śmiało mogę powiedzieć, że gdy tylko trafię do tego miasta, to ruszę śladami Aleksandry Wilk :) 


Joanna Opiat - Bojarska, już wcześniej kupiła mnie swoim niesamowicie wciągającym stylem. Jej książki zawsze są idealnie dopracowane. Dzięki autorce mogłam się poczuć niczym śledczy, który musi pomóc Aleksandrze oraz policjantce z łódzkiego "Archiwum X", Urszuli Zimińskiej. Co do samej narracji autorka stosuje tutaj zabieg "z kilku perspektyw", dając Nam, czytelnikom wgląd na sytuację z każdej strony, a jednocześnie jeszcze bardziej mieszając nam w głowie, gdyż zagadka, która jest misternie uwikłana, staje się jeszcze bardziej zaplątana niż była. Czasami miałam lekkie "ogłupienie" przez to, bo niektóre z moich teorii, które miały więcej niż 60% zgodności, nagle rozsypywały się jak domek z kart, a ja znów byłam w ślepej uliczce i kolejny raz na oślep poszukiwałam mordercy.

Aleksandra Wilk, główna bohaterka nadal jest trochę wycofana, ale ma swoje momenty przebojowości i brawury, aż czasem jej nie poznawałam. Im dalej czytałam, tym bardziej Aleksandra wychodziła ze swojej skorupy. Oby tak dalej, bo zdecydowanie wolę przebojową Aleksandrę.


Polecam, polecam, polecam. Nie zawiedziecie się, jak i ja się nie zawiodłam - gwarantuję to Wam! Ja, już nie mogę się doczekać trzeciej części!

(A teraz coś ekstra! Tak wyglądała "Niebezpieczna gra" gdy skończyłam czytać :). Te wszystkie karteczki to tylko moje notatki i teorie :D )


Dziękuję za przeczytanie, Wydawnictwu Czwarta Strona.

1 komentarz:

  1. Czytałam inną książkę autorki i mi się podobała, więc na pewno jeszcze sięgnę po książki tej autorki. I może skuszę się właśnie na tę serię, bo już wczoraj również czytałam dobrą opinię o niej. :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger