Odroczone nadzieje - Aneta Krasińska (Nasz Patronat)

Twórczość Anety Krasińskiej poznałam już jakiś czas temu. Miałam przyjemność przeczytać i zrecenzować jej dwie wcześniejsze książki, które ogromnie mi się podobały. Aneta Krasińska to autorka, której książki koniecznie musicie poznać. To nie są słodkie opowieści, to mądre oraz życiowe historie. Jestem dumna, że nasz blog patronuje jej najnowszej książce pt. „Odroczone nadzieje”. Zapraszam na recenzję.

Aldona to kobieta z trudną przeszłością. Już jako nastolatka musiała stać się osobą dorosłą i odpowiedzialną, by opiekować się swoją młodszą siostrą, Lidką. Później nie było wcale lepiej. Gdy dziewczyna chciała wyjechać na studia do Krakowa, spotkała się kolejny raz z niezrozumieniem ze strony rodziców. Wyjazd równał się z utratą rodziny, lecz dziewczyna postanawia walczyć o swoje pragnienia i marzenia. Kiedy myślała, że wszystko będzie dobrze, przewrotny los kolejny raz rzuca jej kłody pod nogi. Kobieta, by nie myśleć o przeszłości oddaje się pracy zawodowej, jednak niespodziewana choroba matki kolejny raz popycha ją ku przewartościowaniu swojego życia i sposobu myślenia. Aldona walcząc z nieuleczalną chorobą swojej rodzicielki, uświadamia sobie, że w jej sercu oraz życiu zapanowała pustka. By nie zwariować zaczyna prowadzić blog, który w pewnym sensie jest jej rozrachunkiem z przeszłością.

„Nigdy nie przypuszczałam, że w wieku 48 lat zacznę prowadzić pamiętnik, a już na pewno nie sądziłam, że będę to robić w sieci. Nigdy nie lubiłam obarczać kogoś swoimi problemami. Uważałam, że potrafię sobie poradzić z wszystkimi przeciwnościami. Wolałam słuchać tego, co inni chcą mi powiedzieć, przyjmując ich problemy jako bagaż, który czasami bardzo mi ciążył. Nie skarżyłam się na to. Żyłam ich troskami, nie dostrzegając własnych. Dzisiaj sama potrzebuję rozmowy, choć zupełnie nie wiem, od czego mam zacząć...”

Czy w życiu Aldony zagości spokój oraz szczęście? Przekonajcie się sami.

„Odroczone nadzieje” to kolejna książka Anety Karasińskiej, która szturmem podbiła moje serce. Po prostu jestem zachwycona tą opowieścią. Autorka po raz kolejny udowodniła mi, że każda powieść, która wychodzi spod jej pióra ma niesamowitą głębię, chwyta za serce oraz wzrusza. Cieszę się, że Aneta nie boi się pisać o trudnych, a czasem nawet kontrowersyjnych tematach. Jej najnowsza powieść porusza temat poświęcenia względem drugiej osoby, w tym przypadku matki, która może nie była idealną rodzicielką, ale to ona dała Aldonie życie i w pewnym stopniu to ona i relacje między nimi ukształtowały jej charakter. Z trójki dzieci, to właśnie ona potrafiła odłożyć na bok swoje sprawy i otoczyć matkę najlepszą opieką, jaką mogła jej zapewnić. Byłam pełna podziwu dla tej dzielnej kobiety i wiem, że na pewno nigdy nie chciałabym podzielić jej losu. Tym bardziej, że emocje opisane w książce są bardzo namacalne i wraz z Aldoną odczuwałam jej żal, ból oraz strach.

„Złe wieści potrafią przygnieść nawet najtwardszych, pozbawić ich energii i obnażyć głęboko skrywane lęki. Histeria pozbawia świadomości, usypia duszę, a z ciała wysysa siły witalne.”

To co najbardziej cenię w książkach Anety Karasińskiej to, to, że są one bardzo prawdziwe. Dotyczą prawdziwego życia oraz ludzkich dramatów, które każdego dnia rozgrywają się w czyimś domu, może nawet tuż obok nas, za naszą ścianą. Jej książki są bardzo zwięzłe, a żaden wątek nie jest ciągnięty na siłę. Tak oczywiście jest także w przypadku „Odroczonych nadziei” z kart powieści wylewa się prawdziwe życie, które czasami ma gorzko - słodki smak. W książce nie ma przypadkowych wątków, wszystko jest spójne oraz na temat. Po prostu tworzy piękną całość.

Jest jeszcze jedna rzecz, którą lubię w książkach Anety, są to przeskoki czasowe, które w moim odczuciu niesamowicie budują napięcie i dzięki nim autorka, od razu nie odkrywa wszystkich kart. Cała historia buduje się powoli oraz w napięciu, niejednokrotnie skłaniając nas do refleksji.

Ja jestem wielką fanką twórczości Anety Krasińskiej i polecam Wam tę powieść z czystym sumieniem.
„Odroczone nadzieje” to powieść o prawdziwym życiu, ludzkich słabościach oraz dramatach, które mogą dotknąć każdego z nas.

Obok tej książki nie można przejść obojętnie.

Gorąco polecam!


P.S. Aneto pisz jak najwięcej!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu Videograf.

1 komentarz:

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger