Sto milionów dolarów - Lee Child

Powieść „Sto milionów dolarów” Lee Childa, to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego autora, więc domyślcie się jaka była moja reakcja, gdy odkryłam, że książka ta, to już 21 cześć cyklu o świetnym bohaterze jakim jest Jack Reacher. Oczywiście w niczym mi to nie nie przeszkadzało, bo każda część tego cyklu, to zupełnie odrębna historia. Zostałam tak zafascynowana tym bohaterem, że na pewno przeczytam wszystkie wcześniejsze tomy, jak i inne książki tego autora. Zapraszam na recenzję.

„Rok 1996. Jack Reacher nadal służy w wojsku i w ciągu jednego dnia otrzymuje medal, po czym niczym uczniak zostaje odesłany do szkoły. W szkolnej klasie zastaje dwóch mężczyzn: agenta FBI oraz analityka CIA. Każdy z nich jest wykwalifikowanym człowiekiem do zadań specjalnych i każdy z nich zastanawia się, co, do diabła, tutaj robią…

I wreszcie się dowiadują, że uśpiona komórka dżihadystów w Hamburgu przyjęła pod swe skrzydła nieoczekiwanego gościa – kuriera z Arabii Saudyjskiej. Mężczyzna szuka bezpiecznego schronienia, w którym mógłby się spotkać z nieznanym człowiekiem. Okazuje się, że pracujący pod przykrywką agent CIA podsłuchał kuriera, gdy ten szeptał mrożącą krew w żyłach wiadomość: „Amerykanin chce sto milionów dolarów”.
Sto milionów. Tylko za co? I kim jest tajemniczy nieznajomy? Reacher i jego dwaj nowi koledzy mają za zadanie odnaleźć tego mężczyznę. Zadanie nie jest łatwe, a atmosferę niepokoju podgrzewa wisząca nad ich głowami groźba: jeśli nie złapią człowieka, który za tym stoi, dojdzie do zamachu terrorystycznego, jakiego świat jeszcze nie widział. Reachera i jego współpracowników czeka pełen przygód, zdradzieckich terytoriów, fałszywych tożsamości i nowych okrutnych wrogów wyścig z czasem.

” Sto milionów dolarów”, to świetna powieść sensacyjna, która wciągnęła mnie w głąb fabuły już od pierwszej strony. Żałuję, że tak późno poznałam tę serię wydawniczą, bo jeżeli każda z części jest tak dobrze napisana, to są one dla mnie idealne pod każdym względem.

Ogromnym atutem powieści jest akcja, która jest bardzo dynamiczna , ani przez chwile nie wieje nudą, a my zostajemy momentalnie wciągnięci w wir wydarzeń. Tajemnice, wiele niewiadomych, to rzeczy, które uwielbiam w powieściach sensacyjnych, a tutaj tego nie zabrakło i nie mogłam odłożyć książki, póki jej nie skończyłam. Osobiście uważam, że jest to powieść na wysokim poziomie i choć nie mam żadnego porównania z wcześniejszymi częściami tego cyku, to myślę, że każdy fan twórczości Lee Child'a będzie usatysfakcjonowany. Ja przepadłam, a Jack Reacher został moim bohaterem, jak komiksowy Batman.

Jack Reacher, to postać barwna i bardzo charakterystyczna. Jest odważny, bystry i zawsze potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji. To także bohater dla którego sprawiedliwość zawsze jest na pierwszym miejscu i który, gdy musi nie boi się przywalić w twarz. Jeżeli książka trafi w damskie rączki, to gwarantuje Wam drogie panie, że pokochacie go, za jego inteligencję, błyskotliwość i poczucie humoru.

Gdzieś przeczytałam, że to najpopularniejsza seria sensacyjna na świecie i wiecie co? Ja się z tym zgadzam, mimo tego, że przeczytałam tylko jedną część. Wszystko przede mną i na pewno nadrobię lekturę pozostałych tomów.

Polecam tę książkę wszystkim fanom powieści sensacyjnych, kryminalnych oraz szpiegowskich. Myślę, że każdy z Was znajdzie w niej coś dla siebie. To powieść o walce z czasem, gdzie stawką jest życie ludzi, prawie na całym świecie.


Polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

1 komentarz:

  1. Dla nas to była już 21. misja, ale ta część to także doskonały początek dla czytelników, którzy jeszcze nie znają Lee Child'a. Świetna recenzja i mamy nadzieję, że... to nie koniec przygody z Jack'iem Reacher'em? :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger