Lirogon - Cecelia Ahern

Ostatnio trafiam na książki, które intrygują mnie już samą okładką, a opis jeszcze bardziej podsyca moją ciekawość. Taką intrygującą i tajemniczą okładkę ma powieść Ceceli Ahern „Lirogon”. Czy okładka dorównała wnętrzu? Zapraszam na recenzję.

„Historia dzikiego serca, które bije w każdym z nas.”

Dwudziestosześcioletnia Laura od dziesięciu lat mieszka sama odcięta od cywilizacji w leśnej głuszy. Dziewczyna posiada niezwykły dar, potrafi naśladować rozmaite dźwięki i dzięki nim wyraża swoje emocje i nastroje. Pewnego dnia jej życie zmienia się diametralnie i Laura staje się telewizyjną celebrytką? Czy Laura odnajdzie się w wielkim świecie? Czy poradzi sobie w nowej roli? Czy miłość uchroni ją przed pułapkami czyhającymi w bezwzględnym świecie?

Cecelię Ahern do sławy wyniosła debiutancka powieść PS Kocham Cię, na podstawie której nakręcono cieszący się powodzeniem film. Tematyka jej książek trafia do serc czytelników na całym świecie, a łączny nakład sprzedanych egzemplarzy przekroczył już 15 milionów. Cecelia jest także producentką filmową i pisze scenariusze do seriali.

Bardzo lubię twórczość Ceceli Ahern, choć nie zawsze jej książki trafiają w mój czytelniczy gust, jednak są to sporadyczne wyjątki, bo większość jej powieści trafia prosto do mojego serca. To autorka, której książki są mądre, życiowe i niejednokrotnie do bólu prawdziwe. Cieszę się, że i tym razem miałam możliwość, by przeczytać jej książkę, bo „Lirogon” to piękna i fascynująca historia o samotnej kobiecie, która posiada niesamowity dar, a może talent. Akcja dzieje się wolno, niespiesznie, ale pojawia się wiele wątków i wiele tajemnic, co chwila jesteśmy czymś nowym zaskakiwani. Nie jest to typowy romans, myślę, że bardziej jest to powieść obyczajowa z wątkiem miłosnym, który toczy się między Laurą i mężczyzną, który odnalazł ją w jej pustelni. Wątek ten nie dominuje, jest świetnie wpleciony w całą fabułę i z wielką przyjemnością obserwowałam rodzące się między nimi uczucie.

Kreacja głównej bohaterki wyszła autorce idealnie, gdyż Laura jest inna niż bohaterki, jakie do tej pory spotykałam w książkach. Jest to dziewczyna dzika, tajemnicza, fascynująca, bardzo miła i z duszą romantyczki. Te wszystkie cechy sprawiły, że stała się dla mnie bohaterką wyjątkową, która dzięki swojej sile potrafiła się zmienić i dostosować do otaczającej j nowej rzeczywistości. Od razu zapałam do niej sympatią i z bijącym sercem przyglądałam się jej poczynaniom. Nie tylko Laurze autorka poświęciła wiele uwagi, gdyż każdy bohater otrzymał od niej własną ciekawą osobowość. Zafascynowała mnie także postać Solomona, chłopaka niezwykle spokojnego, opanowanego, czasami zagubionego, ale który zawsze był opoką dla Laury.

Jest to historia niezwykle wciągająca, od której nie potrafiłam się oderwać. Autorka posługuje się bardzo prostym stylem i dzięki temu książkę czyta się w zastraszającym tempie. Cecelia Ahern potrafi zainteresować i zaciekawić czytelnika, ja nie żałuję żadnej minuty, jaką spędziłam z historią Laury, bo to powieść pełna emocji, która niejednokrotnie skłania do refleksji.

Polecam!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Księgarni dadada.pl





2 komentarze:

  1. Nie jestem fanką twórczości autorki, ale może sam jej jeszcze jedną szansę

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię tą autorkę i mam dużo do nadrobienia ostatnio :( bo PS kocham cie uwielbiam także tą chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, będzie nam bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Copyright © 2014 Kobiece Recenzje , Blogger